Одним з важливих завдань
виховання і навчання дітей є їх своєчасний розумовий, інтелектуальний розвиток.
Розумове навчання дітей здійснюється головним чином у повсякденному спілкування
їх з дорослими, вчителями, друзями, поглинання інформації з книг, підручників,
журналів, телебачення та ін. особливе ефективне воно тоді, коли поєднується із
специфічними навчальними (дидактичними) іграми та заняттями, під час яких учні
засвоюють доступні їм відомості й уміння.
На будь якому етапі життя
дитини відбуваються істотні зміни в розвитку дитини. Для правильного розвитку
дитини не досить, щоб вона мала лише нормальну будову організму й властиві йому
біологічні задатки, потрібний ще активний вплив на учня учителя, дорослих, які
її оточують.
Народна мудрість створила
дидактичну гру, яка є для дитини будь якого віку, найпридатнішою формою
навчання.
Ігрова форма навчання –
провідна, але вже в шкільному віці вона не єдина. Щоб задовольнити інтерес
дитини до навколишнього, спрямувати увагу на певні явища та закономірності дати
учням необхідні відомості, пояснення, учителеві потрібно подавати такий
навчальний матеріал у вигляді дидактичної гри. Цілі уроки не можуть, так як
дитячому садочку, вкладатися в рамки дидактичної гри, хоча в них і можна
використати окремі ігрові прийоми. Ось чому у вступі своєї курсової роботи я користуюся
двома термінами – "дидактичні ігри” і "уроки”. І те й друге проводиться
організовано в спеціально відведений час. Обмежитись просто назвою "урок”
недоцільно, оскільки дидактичній грі, без сумніву, належить дуже важливе,
провідне місце в навчанні.
Специфічний характер
дидактичних ігор і занять висуває необхідність у певній регламентації
відомостей, потрібних учням, а також умінь і навичок, які в них слід формувати.
Дидактичні ігри і уроки
дадуть добрий результат лише тоді, коли учитель ясно усвідомить, які завдання
можуть бути розв`язані в процесі їх проведення і в чому особливості організації
цих занять в учнів залежно від їх віку та особливостей.
Дидактичні ігри дуже
важливі для розумового та інтелектуального розвитку учнів. Під час уроків, на
яких застосовуються дидактичні ігри, в учнів виробляються важливі якості,
необхідні для успішного розумового розвитку. В учнів поступово формується
здатність зосереджуватися. Спрямовуючи увагу своїх учнів, збуджуючи їх інтерес
учитель закладає основи розвитку такої важливої якості як допитливість.
Дидактичні ігри мають певне значення і в моральному вихованні учнів. у них
виробляється вміння діяти в середовищі ровесників (колективні уроки).
Дидактичні ігри дають позитивні результати при умові планомірності їх проведення.
|